Dag n i New York har vrt helt fantastisk! Dette er klart min nye favorittby fordi den byr p s utrolig mye forskjellig og interessant. Pluss at shoppingmulighetene er endelse. Vi har sett s utrolig mye i dag at jeg blir ndt til dele opp innleggene litt for i det hele tatt gjre det leselig. Pluss at internettet her nede er s tregt at tlmodigheten min ikke varer s veldig lenge.
Vi ble plukket opp av en buss p hotellet klokken tte i dag tidlig som kjrte oss til New York Manhattan. Det frste vi s da vi kom ut av en veldig lang tunnel som ledet inn til New York var denne utrolig utsikten. Ut av ingensteds dukker det opp masse skyskrapere p tilsynelatende samme niv som vannet.

Jeg trodde at vi skulle ta bussen inn til byen for s hoppe av og ta resten av sightseeing til fots, men neida vi kjrte gjennom hele byen i buss vi mens han koslige mannen her sto og skravlet i vei foran i bussen om alt han kunne om historien til staten og bygningene vi s.

Av og til mtte vi g av for se nrmere p ting. Vi gikk av veldig mange ganger og jeg tok vel nrmere 400 bilder p turen s jeg forteller bare om s mye som jeg orker av gangen. Det frste stoppet gjorde vi i Central Park. Der gikk alle sammen av bussen for ta en gtur New York-style (det vil si kjapp gange) gjennom en liten del av parken mens guiden fortsatte og prate.

N har begge romkameratene mine lagt seg s da kan ikke jeg sitte her og hamre ls p tastaturet. Viser resten av stedene vi s i dag senere.

Jeg var s utrolig trtt i gr at jeg gikk og la meg klokken ni lokal tid. Det angret jeg veldig p da jeg vknet 4:30 i dag tidlig. Det verste var at jeg var lys vken, ikke trtt i det hele tatt, og jeg fikk ikke sove igjen. Jeg ble bare liggende og stirre i taket i halvannen time til romkameratene mine ogs vknet. Det var ikke s mye se p ut av vinduet nemlig.

Utsikten fra hotell rommet.

Men n m jeg lpe siden bussen til The City gr om fem minutter. Wiii

Da har jeg kommet trygt frem til New York (eller egentlig s er jeg i New Jersey men det nekter jeg innse) etter en 7 timer lang flytur og litt virring rundt og venting p flyplassen. Det er kanskje snn 50 Explorius studenter her fra Norge, Sverige og Finland s man kan vel si at vi dominerer hotellet. Akkurat n deler jeg dette fantastiske rommet, som kun har to senger mens vi er tre personer, med finske Juuli og norske Vilde. S kos!

Da vi ankom hotelllet sto det to damer i respesjonsomrdet og delte ut diverse til gjestene som kom. De skulle vel vise litt amerikansk gjestfrihet tenker jeg og det var jo veldig koslig. Av en eller annen merkelig grunn klarte jeg ende opp med dobbelt s mange ting som alle de andre, blant annet en kulepenn og antibac med karamell luktfant veien til hnda mi. Og denne da s klart; en ekte amerikansk cookie.

Ellers s har jeg gjort mitt aller frste innkjp i USA med amerikanske dollar:

Jeg hadde kjpt et skikkelig dyrt blekksprutlignende adapter hjemme i Norge, men den glemte jeg teste fr jeg dro hjemmefra. S da jeg kommer ned hit og skal bruke den vil ikke den norske stikkontakten passe i adapteret ?! Heldigvis solgte de fungerende (og UTROLIG billige) adaptere i hotell kiosken, s jeg kjpte likegjerne to. Til tretti kroner for to gjr jo ikke der noe. Forresten s aner jeg ikke hvor mye myntene jeg fr tilbake er verdt s jeg blir sikkert snytt for noen dollar en eller annen gang i lpet av oppholdet.

N har vi nettopp spist middag p hotellet og siden jeg ikke var s sulten bestilte jeg bare en appertizer. Men det var jo en middag! Jeg bestilte chicken wings og fikk fem kyllingvinger p tallerkenen. FEM stykker! At noen kan orke noe mer mat etter det forstr jeg ikke.

Men n er jeg trtt, selv om den lokale tiden bare er halv ni, siden jeg har vrt vken i tjue timer. Jeg er veldig glad for at jeg er her s takk pappa og mamma!

N er det litt under 3 dager til jeg flyr avgrde;frst til New York og s videre til Mesa.

Ser ut til at jeg fr litt mer sol og varme allikevel, selvom jeg mtte dra hjem fra ferien tidligere enn planlagt.

Hejhej!

Jeg mtte reise hjem fra ferien i Italia tidligere enn planlagt da jeg plutselig fikk en emergency appointment hos ambassaden.h, skikkelig kjipt!Men jeg var bare ndt til dra hjem siden avreisedatoen min plutselig ble avklart og var mye nrmere enn jeg hadde trodd. Den 29. juli reiser jeg til New York, alts om kun 7 korte dager. Herregud som jeg gleder meg! N har jeg sttt utenfor ambassaden i regnvret i 2 timer i dag for ske visum. Ken gikk langt rundt gjerdet og det var sikker 40+ mennesker i ken. Ventet ogs inne i en halvtime for s bli intervjuet i 2 minutter og det var det. All den ventingen for deto minuttene, haha.Men for all del, n har jeg ftt visum s da er jeg good to go.

Ingen tvil om at jeg kommer til savne Norge neste r.

Her kan du skrive om deg selv eller hva du vil.

Legg meg til som venn

ARKIV

April 2012 Mars 2012 Februar 2012 Januar 2012 Desember 2011 November 2011 Oktober 2011 September 2011 August 2011 Juli 2011 Juni 2011 Mai 2011

KATEGORIER

Blogg

LINKER

blogg.no F din egen blogg!

DESIGN

Designet er laget av Katrine.